Ζήσε στο παραμύθι σου!!!

World Economic Forum: 26η στους 28 στην ανταγωνιστικότητα η Ελλάδα. Μετά από 4 χρόνια “μεταρρυθμίσεις”. Μα γιατί όμως; Δεν έχουν αναλάβει και σκίζουν κάθε μέρα τα μνημόνια ο Αντώνης και ο Βαγγέλης; Δεν έχουμε success story;

Ζήσε στο παραμύθι σου!!!

World Economic Forum: 26η στους 28 στην ανταγωνιστικότητα η Ελλάδα. Μετά από 4 χρόνια “μεταρρυθμίσεις”. Μα γιατί όμως; Δεν έχουν αναλάβει και σκίζουν κάθε μέρα τα μνημόνια ο Αντώνης και ο Βαγγέλης; Δεν έχουμε success story;

Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

Γιατί η Ρωσία θέλει να προσαρτήσει την Κριμαία ;

Γιατί η Ρωσία θέλει να προσαρτήσει την Κριμαία ;

Aν ρωτήσετε οποιονδήποτε στρατιωτικό θα σας απαντήσει ότι χειρότερο στρατηγικό λάθος δεν μπορεί να κάνει κάποιος από το να συγκεντρώσει στρατιωτικές δυνάμεις σ' ένα νησί.
---more---

Το νησί έχει το μειονέκτημα ότι χρειάζεται συνεχή εφοδιασμό σε εφόδια και τρόφιμα και εξασφαλίζει μειωμένες δυνατότητες κάλυψης και διαφυγής σε περίπτωση συνεχών αεροπορικών επιθέσεων.

'Εχοντας αυτά στο νου δεν μπορεί παρά να απορήσει κανείς για την στρατηγική που ακολουθεί ο Πούτιν στην Κριμαία. Σαφώς έχει κάτι ευρύτερο στο μυαλό του από μία απλή πολεμική επιχείρηση.

Αν προσέξετε την Κριμαία στο χάρτη θα δείτε ότι πρόκειται σχεδόν για ένα νησί. Στην βόρεια πλευρά της βρίσκεται μία ελώδης περιοχή, από όπου δύσκολα μπορείς να της επιτεθείς με πεζικό ή άρματα.
Η Κριμαία βρίσκεται ακριβώς μπροστά από την Αζοφική θάλασσα , που επικοινωνεί με την Μαύρη θάλασσα μέσω ενός στενού πορθμού στην περιοχή του Kerch.

O Πούτιν ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα φτιάξει στο σημείο αυτό μία γέφυρα.

Αν παρατηρήσουμε στον χάρτη το εδαφικό ανάγλυφο του βυθού της Μαύρης θάλασσας θα δούμε ότι στην περιοχή απέναντι από την Κριμαία και ως την Ρουμανία και την Βουλγαρία έχει μικρότερο βάθος.

Σαφώς μπορούμε να ισχυριστούμε ότι το μεγαλύτερο μέρος του βυθού εκεί ανήκει στην υφαλοκρηπίδα της Κριμαίας.

Η Ρωσία σκοπεύει να κατασκευάσει προσεχώς στην περιοχή τον αγωγό south stream.

H χάραξη του αγωγού είχε ανακοινωθεί ότι θα περνούσε σχεδόν στο μέσο της Μαύρης θάλασσας μέσα από τουρκικά χωρικά ύδατα για να αποφευχθεί η εμπλοκή της Ουκρανίας στην κατασκευή του.

Η διαδρομή αυτή χάραξης εξασφαλίστηκε με υπογραφή συμφωνίας με την Τουρκία στις 28.12.2011.

Λόγω όμως του ότι ο αγωγός θα ήταν υποθαλάσσιος το κόστος θα ήταν αυξημένο σχετικά.

Αυτό εξασφάλιζε για την Τουρκία ότι ο αντίπαλος αγωγός Ναbucco θα κατασκευαζόταν, καθώς το κόστος του θα ήταν μικρότερο περίπου στο μισό.Ο αγωγός Nabucco αναμένεται να κοστίσει 12-15 δισ. ευρώ.

Επιπλέον κατά μήκος του αγωγού συνηθίζεται να κατασκευάζονται σταθμοί ελέγχου και αύξησης της πιέσεως.

Οι σταθμοί αυτοί θα έπρεπε να είναι πλωτοί ή αυτόματης λειτουργίας και υποθαλάσσιοι.

Τό κόστος μόνο για το υποθαλάσσιο τμήμα του South stream θα ανέρχεται κατά υπολογισμούς σε 10 δισ. ευρώ.

Αν όμως η χάραξη του αγωγού άλλαζε έτσι ώστε ο αγωγός να περνάει μέσω του Kerch στην Κριμαία και από εκεί υποθαλάσσια να καταλήγει στην Βάρνα της Βουλγαρίας, τότε το κόστος, τα τεχνικά προβλήματα και η ταχύτητα κατασκευής του έργου θα μειώνονταν σημαντικά.

Επιπλέον ο αγωγός θα βρισκόταν στην πλειονότητα του πάνω στην υφαλοκρηπίδα της Κριμαίας υπό τον απόλυτο έλεγχο της Ρωσίας.

Καθώς ο αγώγος θα κατασκευαζόταν στο μισό του μήκος πάνω σε στεριά οι περιβαλλοντολογικές του επιπτώσεις θα μειώνονταν στο ελάχιστο.

Επιπλέον θα υπήρχε δυνατότητα μέσω Κριμαίας φυσικό αέριο να διοχετεύεται με πλοία ως την Βάρνα μέχρι την υλοποίηση του υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού.

Στην πράξη αυτό θα σήμαινε ότι ο αγωγός θα κατασκευαζόταν στο μισό του χρόνου και το κόστος του θα καλυπτόταν από κέρδη από πωλήσεις φυσικού αερίου πριν καν κατασκευασθεί ολόκληρος.

Επιπλέον κανένας δεν θα μπορούσε να κλέβει ή να ιδιοποιείται φυσικό αέριο χωρίς να το πληρώνει, όπως γινόταν ως σήμερα με την διέλευση του αερίου μέσω Ουκρανίας.

Αυτός είναι και ο λόγος που ο Πούτιν συσσωρεύει δυνάμεις στην περιοχή σήμερα.

Οι δυνάμεις θα παραμείνουν ενισχυμένες στην περιοχή μέχρι την κατασκευή του αγωγού για κάθε ενδεχόμενο.

Αν πράγματι η χάραξη του αγωγού αλλάξει με τον τρόπο που ανέφερα ενδέχεται αυτό να επηρεάσει αρνητικά την κατασκευή του αγωγού Νabucco που περνάει από την Τουρκία, καθώς το φυσικό αέριο που θα διοχετεύεται μέσω αυτού θα επιβαρύνεται και με τέλη διέλευσης και θα είναι κατά κάτι ακριβότερο.

Η Ρωσία συγκεντρώνει δυνάμεις στην περιοχή, γιατί φοβάται την αντίδραση της Τουρκίας και όχι τη δύναμη του ψοφοδεούς Ουκρανικού στρατού.

Καθώς ο αγωγός south stream προβλέφτηκε να λειτουργεί κατά το 1/4 στο τέλος του 2015 με την προηγούμενη σχεδίαση του, η αντίδραση της Τουρκίας δεν θ' αργήσει πολύ όταν καταλάβει το ρωσικό σχέδιο εις βάρος των συμφερόντων της...


Η ΓΝΩΣΤΗ ΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΧΑΡΑΞΗ ΤΟΥ ΑΓΩΓΟΥ SOUTH STREAM ΔΙΠΛΑΣΙΑΖΕΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΣΕ ΣΧΕΣH ΜΕ ΤΟΝ NABUCCO. ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΤΩΡΑ ΑΜΕΤΑΒΛΗΤΗ;


Η ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΧΑΡΑΞΗ ΜΕ ΚΟΚΚΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ. Η ΑΡΧΙΚΗ ΧΑΡΑΞΗ ΜΕ ΜΑΥΡΟ. ΚΑΤΑ ΤΟ ΜΙΣΟ Η ΝΕΑ ΧΑΡΑΞΗ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΔΙΕΡΧΕΤΑΙ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΠΟ ΜΙΚΡΟΤΕΡΑ ΒΑΘΗ.

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου